Fujian-Tulou






Selam arkadaşlar yine ve yeniden kanalıma hoş geldiniz. Çoğu youtube kanalı sahibi gibi blogumu bu şekilde açmak çok hoşuma gidiyor. Bugün sizlere şans eseri Kore yapımı bir show programı izlerken keşfettiğim ve tarihi yapısını çok beğendiğim bir Çin şehrinden ve orada ki yapılan evlerden bahsedeceğim.

↢↣
Yüz yıllar önce Kuzey Çin'deki sosyal karışıklıklar ve doğal felaketlerden kaçan Han göçmenleri güneye göç ettiler.
Göçmenler yaşanan yerleşim sıkıntısı ve sosyal karışıklar nedeni ile ilk önce kendilerini savunma gereği Tulou (toprak yapı) adını verdikleri hisar biçimli toprak yapıları inşa ettiler.


Tulou'nun iç kısımı
↭↭
46 toprak ev ve her biri 800 kişiyi barındıracak şekilde inşa edilmiştir.Evlerin ana ham maddesi ince kum,yapışkan pirinç,şeker kamışı,bambu kireçten yapılmadır.Tek bir girişten girilir başka bir girişi yoktur.Savunma amaçlı bir yerleşim olduğu için bir nevi kale görevi g
ören bir alandır.


Dağ eteklerine inşa edilen bu evlerin rüzgarı kesmesi ve depreme dayalı olma özelliği vardır. Zaten bu Çinliler ve Japonlar depreme dayanıklılık konusunda günümüzde de çokça adlarını duyurmuş ülkelerdir.



Güney Fujian'da 20 bin Tulou olduğu tahmin ediliyor.
Evlerin giriş katları gelen turistler için bölgenin yöresel yemekleri yapılıp satılıyor.



Tulou giriş kapısı
↢↣
Tuluo her sene yaz aylarında ciddi bir turist kafilesi karşılıyor.
İşin garip bir kısımı ise çoğu Çinli bu güzelliğin farkında bile değil.
Bizim memlekette böyle bir yer olacak ben gitmeyeceğim. Şaka gibi.

New Journey To The West programı çekimlerinde Tulou'nun tüm güzelliklerini ve mimari yapısını görmek beni çok etkilemişti.
Tarihi olarak yaşayan kişilerin kendilerini korumak amaçlı yaptıkları bu kalenin hale değerini koruması çok ayrıcalıklı bir durum.

Zaten bu yapı Unesco'nun belirlediği Dünya Kültür Mirası listesinde yerini aldı.


Bu muazzam yeri bu yazıdan sonra gidip görmek isterseniz direk bana mesaj atın çünkü Tulou etrafında gezilecek yenilecek yiyeceklerin hepsini size söyleyebilirim.Ha ben gittim mi gitmedim ama emin olun gitmiş kadar bir aşkla izlemiştim programı.
Ve sizlerde benim gibi gidemeyip yine de bu şehrin tadını çıkarmak istiyorsanız Stephen Chow'in Kung Fu Hustle filmini izleyebilirsiniz.Filmin tüm çekimleri Tulou'da yapıldı.

Sizleri daha fazla sıkmadan yazımı burada sonlandırıyorum.
Zaman ayırıp okuduğunuz için çok













Yorumlar

  1. Devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Çin takvimi hakkında da yazı yazar mısın

    YanıtlaSil
  3. Cidden harika bir yer devamını bekliyorum.Seni okuyarak ilgim daha çok artıyor

    YanıtlaSil
  4. Yazıyı okuduktan sonra ilk işim thy'den bilet bakmak oldu. Ne kadar fantastik bir şehir !

    YanıtlaSil
  5. leo olan bir çin yazısı ! harika !

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Goryeo Kralları

Kore Geleneksel Kıyafetleri

Silla Krallığı - Hwarang